25-latka chciała sprzedać ubrania, a straciła prawie 30 tysięcy złotych
Do świdnickiej Komendy Powiatowej Policji zgłosiła się 25-letnia mieszkanka naszego powiatu, która padła ofiarą oszustwa internetowego. Wystawiła na sprzedaż odzież, a straciła sporą sumę pieniędzy.
- Kobieta miała założone konto na jednej z popularnych platform sprzedażowych, gdzie wystawiła na sprzedaż odzież, której już nie używała. Po pewnym czasie skontaktował się z nią inny użytkownik, który – za pośrednictwem tej samej platformy – poprosił ją o adres e-mail, prosząc jednocześnie o jego przesłanie w nietypowej formie, z pominięciem znaku „@”. 25-latka, nie podejrzewając niczego złego, przekazała dane. Wkrótce otrzymała wiadomość z linkiem, za pośrednictwem którego miała rzekomo otrzymać płatność. Po kliknięciu została przekierowana do fałszywej strony, gdzie podała dane swojej karty bankomatowej, kod zabezpieczający oraz numer telefonu - informuje asp. Magdalena Ząbek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.
Po chwili do poszkodowanej zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika platformy sprzedażowej twierdząc, że zapłaciła za ubrania w innej walucie i konieczne jest zatwierdzenie zmian na koncie, aby bank mógł przekazać środki. Wtedy też 25-latka zaczęła otrzymywać powiadomienia z aplikacji bankowej i zgodnie z instrukcjami swojej rozmówczyni zatwierdzała operacje.
W pewnym momencie, młodej kobiecie "zaświeciła się lampka" i o swoich obawach poinformowała rzekomą pracownicę platformy. Ta jednak przekonywała, że wszystko się wyjaśni, jeśli tylko 25-latka zatwierdzi jeszcze jedną, ostatnią transakcję. Pod presją oszustki, poszkodowana potwierdziła operację, po czym rozmowa została przerwana, a młoda kobieta zalogowała się do aplikacji bankowej i przekonała się, że została oszukana.
Kobieta straciła w sumie 29 tysięcy złotych: 5 tysięcy z konta bankowego oraz 24 tysiące złotych z tytułu kredytu zaciągniętego na jej dane.
- Apelujemy o ostrożność! Po raz kolejny przypominamy – nie udostępniajmy nikomu danych do logowania, danych kart bankowych, kodów - autoryzacyjnych ani nie zatwierdzajmy operacji, których nie jesteśmy pewni! Nawet jeśli rozmówca podaje się za pracownika banku, firmy kurierskiej czy serwisu sprzedażowego – zawsze weryfikujmy jego tożsamość! W razie podejrzenia oszustwa należy jak najszybciej skontaktować się z bankiem i powiadomić Policję - apeluje asp. Magdalena Ząbek.
/KPP w Świdnicy/
Przeczytaj komentarze (1)
Komentarze (1)