ppłk SG Piotr Wojtunikwtorek, 17.06.2025 20:47
Szanowny anonimowy Autorze tekstu. Stosuje Pan w swojej wypowiedzi liczbę mnogą jak dawni towarzysze z nieistniejącej partii. Stosuje Pan chwyty, które i innych Pan potępia i cytuje bez zgody słowa nie uprzedzając o chęci ich publikacji. Zawsze, a szczególnie w obecnych anonimowych czasach można zarzucić wszystko każdemu. Jeśli chce Pan być uczciwy, proszę pozwolić na autoryzację tekstu rozmowy i podpisuje się nazwiskiem, jeśli przytacza Pan nazwiska rozmówców. Może warto mieć na swoje tezy dowody, a nie tylko błoto. Szkoda, że tak łatwo ocenia Pan negatywnie przeszłość trudną i bardzo złożoną. Nasze czasy też ktoś za jakiś czas oceni i wtedy nawet Pan nie będzie mógł sprostować żadnego anonimowo napisanego słowa. Czy tylko sąd, który jak Pan mi proponował ma rozstrzygać różnice zdań Polaków? Mimo wszystko serdecznie Pana pozdrawiam.
Lancawczoraj, 22 godz temu
Jak traktować, wiernie oddanych moskalowi????
doba.pl/dklwczoraj, 21 godz temu
Szanowny Panie Pułkowniku [jeśli rzeczywiście to Pan, bo aż nie chce mi się wierzyć, by oficer RP mógł napisać takie rzeczy],
1. Zanim zadałem Panu Pytanie, przedstawiłem się. Podałem imię, nazwisko i nazwę redakcji;
2. Jeśli Pan tych danych nie zapamiętał, można je znaleźć w stopce redakcyjnej;
3. Kwestionuje Pan decyzję demokratycznego państwa o likwidacji WOP i powody, dla których ona zapadła?
4. Wśród Polaków mogą być różnice zdań na temat wyniku działania 2+2, ale zawsze to będzie 4;
5. Uprzedziłem Pana nawet nie o chęci publikacji jego słów, ale wręcz, że je opublikuję;
6. Czy uważa Pan, że nie oddałem sensu Pana wypowiedzi? Pana wpis idzie jeszcze dalej;
7. Jeśli uważa Pan, że naruszone zostały Pana prawa obywatelskie, może Pan wstąpić na drogę prawną [Zwiad WOP takich szans nie dawał];
8. Proszę jeszcze raz przeczytać tekst. Nie obrzuca on „błotem” żołnierzy [takiego słowa Pan użył], ale zwraca uwagę na rolę w historii Polski instytucji;
9. Czy uważa się Pan za spadkobiercę WOP? Jeśli Pan to potrafi udowodnić, także może Pan wstąpić na drogę prawną, by bronić jej imienia;
10. Szanuję Straż Graniczną jako służbę demokratycznego państwa. Nie zgadzam się jednak, by relatywizując historię, obarczał ją Pan haniebną tradycją.
Pozdrawiam, Tomasz Kontek [tak się Panu przedstawiłem]
Żołnierz WPdzisiaj, 14 godz temu
Panie Tomaszu Kontek tak z ciekawości jak nr jest Pana legitymacji PIS? jest Pan nieobiektywnym dziennikarzem skrajnie prawicowym , nie wiem kto jest właścicielem strony DOBA Pl ale na miejscu właściciela zabroniłbym pisanie na tej stronie Panu. A tak dla Pana wiadomości ci źli żołnierze WOPU stworzyli od podstaw tą demokratyczną Straż Graniczną którą Pan szanuje , i służyli w niej zanim wykształcili nowe pokolenie pograniczników. I co nie głupio Panu teraz ta demokratyczna SG została stworzona przez bandytów z WOPU
Felicjuszdzisiaj, 13 godz temu
Człecze z wypraną mózgownicą albo wręcz tęskniącym za tym"demokratycznym" tworzeniem....służby pod przykrywką WOP miały za zadanie inwigilację Ludu i nie wygodnych eliminować....czy to reżim czy demokracja....zapewne na bolszewickich szkoleniach nie kształcono demokratycznie ale wygodnie dla zaborcy!!!
Cywildzisiaj, 11 godz temu
To żołnierz WP nie umie kliknąć na link "O nas" i zobaczyć kto jest właścicielem serwisu?
Przecież jest napisane, że nie chodzi o ludzi, chodzi o służbę, która zamknęła ludzi w granicach kraju i uniemożliwiała wyjazd. Dlaczego WOP nie protestowały przeciwko PZPR? Milcząco akceptowali to, że władza trzymała ludzi.
Piotrdzisiaj, 7 godz temu
jeżeli mordercy urodzisię dziecko i jest porządnym człowiekiem to znaczy ze ojciec nie jest już mordercą ?
Piotrdzisiaj, 6 godz temu
czekamy na cenzurę jedyną i słuszną
Józefdzisiaj, 5 godz temu
Jesteś ewidentnym dowodem na TO co było....!!!!
Wopekdzisiaj, 6 godz temu
Też odsłużyłem dwa lata w tej formacji i jestem z tego dumny postawa tego miernego dziennikarzyny mnie obraza to że w każdej instytucji jest departament wstydu to żadna nowość ale trzeba pamiętać że Wojtek pomagał przy powodziach wypadkach i klęskach i nie daje to prawa wrzucać wszystkich do jednego wora bo niektorzy oddali zycie ratując ludzi i ich dobytek a służba wyglądała inaczej niż teraz apiszac taki artykuł trzeba być obiektywnym chyba że nie zna się znaczenia tego słowa ogarnij się dziennikarzyno
A.PWitdzisiaj, 7 godz temu
Pan panie redaktorze to tak szczerze???? Moj ojciec byl na Uroczystosci, zostal nawet odznaczony za zaslugi Wop-u i widzial, jak pan uciekal przed ppłk....Co łyso panu teraz? Nie pozdrawiam
Wopekdzisiaj, 6 godz temu
Lepiej po kimś płuc ale spojrzeć w oczy to co innego po tym poznaje miernoty
Jadziadzisiaj, 13 godz temu
Oficerku, czy za waszych czasów był Korpus Oficerski??? w pełnym tego słowa znaczeniu????
A.PWitdzisiaj, 7 godz temu
Zgadzam sie z panem, panie ppłk.
A po drugie, napisane sa brednie jak ich malo.
Moj tato byl wczoraj na Uroczystosci i tez zostal odznaczony za zaslugi Wojsku Polskiemu. Pozdrawiam A.PWit
Piotrdzisiaj, 4 godz temu
szanowny utralaczu władzy ludowej, ty w tym aparacie represji oczywiście byłeś "opornikiem" , sprzątaczką ? Zeby w tamtych czasach zostać od kapitana wzwyż to już trzeba było być niezłym s.....m, być wierniejszym władzy od psa w utrwalaniu władzy ludowej. Korzystanie z profitów komunistycznych dowóców w twoim przypadku to przeszłość trudna i bardzo złożona dobre gratuluję samopoczucia.
A.PWitdzisiaj, 7 godz temu
To co tu jest napisane, jest calkowitym brakiem wiedzy na temat, dawnego WOP-u j potem SOSG. Prosze o sprostowanie tych bredni i nie wprowadzac czytelnikow w błąd!
Piotrdzisiaj, 11 godz temu
To jest chichot historii , Znam niestety WOP i była to wyjątkowo wierna i gorliwa służba niczym się nie odróżniała od ZOMO, SB, zadania podobne gorliwość więkzsza. Teraz jeszcze żyjący jej przedstawiciele, i wychowane kadry z katów robią cudownych oorońców narodu, zwrócie uwagę na wiek odsłaniających to są właśnie ludzie z tamtych czasów.
Szandzisiaj, 12 godz temu
skoro, acan, publikujesz taki buńczuczny artykuł to się PODPISZ. To po pierwsze. Chłopczyki z ipn tworzą na nowo historię. Mają po 30 lat a wszystkie rozumy historyczne pozjadali. To po drugie
Bławatekdzisiaj, 11 godz temu
Treść jest ważna i rzetelny przekaz a skoro sa tacy co im się nie podoba wyciąganie faków z przeszłości wrogich Ludowi to trudno ....muszą się z TYM pogodzić!!!! i nie ważne KTO pisze bo historia sama pisze fakty!!!!!
Maschinengewehrschützedzisiaj, 16 godz temu
WOP chroniło polskie granice przed infiltracją zachodniej agentury, kierowanej przez R Gehlena, tak, hitlerowca,który z kolesiami z SS i Gestapo pracowali już dla CIA. Polecam prace dr. Tadeusza Kopysia z UJ. Polska była też trasą przerzutu dla banderowskich agentów , pracujących dla Brytyjczyków. No i ta cała Afera Bergu...Dlatego należą im się podziekowania. Tyle. Aha, słuzyli pod białoczerwoną flagą , bez zadnej innej w tle.
Gieniodzisiaj, 13 godz temu
Podziękowania???? zabujałeś się w reżimowym pojęciu wolności!!!!
Były działacz podziemia SOLIDARNdzisiaj, 14 godz temu
WOP to była SB-cja w stanie wojennym to tam były umiejscowione służby które ścigały podziemie solidarności a w tym mnie. Był w WOPIE wydział podobny so dawnej SB-cji. Tragedia jakie mamy obecnie władze w Kłodzku że w tym cyrku brali udział i go akceptują. !!!!!
Emigrantdzisiaj, 14 godz temu
A obecna straż graniczna to przed kim/czym chroni? Niebiesko żółtej dziczy tyle, że na ulicach polskich miast więcej ich jak swoich.
Michałwczoraj, 23 godz temu
Doba pl widać jesteście nacjonalistyczną skrajnie prawicową stroną, zamiast być obiektywnym. Przestaje od dziś ten chłam jak czytać.
Lancawtorek, 17.06.2025 20:29
Innymi słowy TO władza wypięła się na patriotów co zlikwidowali reżim ale oddali się pod zarząd okupanta co trzęsie Kłodzkiem i powiatem ....to należy rozumieć że bandyci co mordowali Naszych są cacy ...a kiedy dotrzecie do mogił anonimowych w których złożono ciała pomordowanych w więzieniu.....
Szalony Fryzjerwtorek, 17.06.2025 19:03
Starościanka ma swoją ściankę...
qwertwtorek, 17.06.2025 18:18
Tą hucpę zorganizowaną przez postkomuchów powinien zbadać IPN. W miarę upływu lat dawni towarzysze coraz śmielej wciskają ludziom kit o swoich zasługach dla PZPR i PRL.
Willywtorek, 17.06.2025 16:44
wójt Tur daje popis na każdym kroku, najgorszy wójt i razem ze starościną która zatopiła pół powiatu podczas powodzi… dobrze że w przypadku wójta jest dwukadencyjność także temu panu już podziękujemy
wtorek, 17.06.2025 16:26
Nie wierzę. Teraz na nowo stawiamy pomnik zarekwirowany przez PZU. Wiecie gdzie ...
I jesteśmy w PRL.
Komentarze (30)
1. Zanim zadałem Panu Pytanie, przedstawiłem się. Podałem imię, nazwisko i nazwę redakcji;
2. Jeśli Pan tych danych nie zapamiętał, można je znaleźć w stopce redakcyjnej;
3. Kwestionuje Pan decyzję demokratycznego państwa o likwidacji WOP i powody, dla których ona zapadła?
4. Wśród Polaków mogą być różnice zdań na temat wyniku działania 2+2, ale zawsze to będzie 4;
5. Uprzedziłem Pana nawet nie o chęci publikacji jego słów, ale wręcz, że je opublikuję;
6. Czy uważa Pan, że nie oddałem sensu Pana wypowiedzi? Pana wpis idzie jeszcze dalej;
7. Jeśli uważa Pan, że naruszone zostały Pana prawa obywatelskie, może Pan wstąpić na drogę prawną [Zwiad WOP takich szans nie dawał];
8. Proszę jeszcze raz przeczytać tekst. Nie obrzuca on „błotem” żołnierzy [takiego słowa Pan użył], ale zwraca uwagę na rolę w historii Polski instytucji;
9. Czy uważa się Pan za spadkobiercę WOP? Jeśli Pan to potrafi udowodnić, także może Pan wstąpić na drogę prawną, by bronić jej imienia;
10. Szanuję Straż Graniczną jako służbę demokratycznego państwa. Nie zgadzam się jednak, by relatywizując historię, obarczał ją Pan haniebną tradycją.
Pozdrawiam, Tomasz Kontek [tak się Panu przedstawiłem]
Przecież jest napisane, że nie chodzi o ludzi, chodzi o służbę, która zamknęła ludzi w granicach kraju i uniemożliwiała wyjazd. Dlaczego WOP nie protestowały przeciwko PZPR? Milcząco akceptowali to, że władza trzymała ludzi.
A po drugie, napisane sa brednie jak ich malo.
Moj tato byl wczoraj na Uroczystosci i tez zostal odznaczony za zaslugi Wojsku Polskiemu. Pozdrawiam A.PWit
I jesteśmy w PRL.